miercuri, 28 octombrie 2015

Ce spun elevii despre întâlnirea transnațională din Turcia - Sergiu Andrei Petraș

O activitate care m-a impresionat în mod plăcut a fost vizitarea celui mai nordic punct al Turciei, Sinop .
Aici, in Sinop, am vizitat Castelul Sinop, închisoarea Sinop și am avut parte de o plimbare cu barca, de-a lungul malului Marii Negre din
 Turcia. În drumul nostru către obiectivele turistice, am întâlnit statuia lui Diogenes, un mare filozof care și-a trăit viața într-un butoi și care iubea foarte mult animalele, în special cainii. De aceea, în Sinop se află foarte mulți câini prietenoși, care nu au o atitudine agresivă, dar îi poți vedea la orice colț de stradă. La închisoarea din Sinop am văzut cum era viața unui deținut din acele vremuri, dar am văzut și celula celui mai celebru scriitor din acea perioadă, Sabahattin Ali, care arăta deosebit față de celelalte . De asemenea, în închisoarea din Sinop, am văzut și o celulă special amenajată pentru filmări, unde s-au filmat unele dintre cele mai cunoscute filme turcești. 
Plimbarea cu barca a fost foarte plăcută, având parte de niște priveliști de neimaginat din largul Mării Negre.
Din această întâlnire transnatională am aflat că sunt și oameni care nu judecă după copertă, ci oameni care te tratează ca pe un prieten, chiar dacă nu știu nimic despre tine. 
Am învățat că nu trebuie să te grăbești atunci când ai de luat o decizie și că viața merită trăită, indiferent de naționalitate sau religie . 
Echipa din Turcia a fost foarte ospitalieră și prietenoasă, încă din prima zi, cand au spus vorba turcului " un străin este bine-venit la mine în casă pentru cel puțin 3 zile" . 
In urma acestui proiect, am rămas într-o strânsă legătură cu echipa din Portugalia, deoarece cu ei ne-am împrietenit cel mai repede ,dar sunt sigur că echipa din Turcia și Lituania e la fel de prietenoasă, amuzantă și inteligentă. 
Aș vrea să termin cu un citat pe care-l consider potrivit pentru orice om: "Trăiește ziua de azi, ca și când ziua de mâine ar fi ultima!"
Mulțumesc echipei Erasmus, coordonatorilor și multumesc doamnelor profesoare care ne-au însoțit în această călătorie!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu